فوتبال جهان - اخبار فوتبال جهان - اخبار
تاریخ : دو شنبه 6 تير 1390
نویسنده : Oda Pardeks

اعضاء یوفا - آلمان

 

یوفا: مدير ورزشي دانماركي تيم هامبورگ آلمان گفت: رومن آبراموويچ باعث شد گران‌ترين مدير ورزشي فوتبال جهان شوم.

به گزارش یوفا: فرانك آرنسن در گفت‌وگويي با نشريه بيلد‌ام‌زون‌تاگ اظهار داشت: وقتي آبراموويچ به عنوان مالك چلسي، چيزي را بخواهد، تمام توانش را براي گرفتنش مي‌گذارد. وقتي در سال 2005 مرا از تاتنهام به استامفوردبريج آورد، بابت انتقالم 5 ميليون يورو به تاتنهامي‌ها پرداخت كرد و به اين شكل گران‌ترين مدير ورزشي فوتبال دنيا شدم.


اين مدير كارآمد 54 ساله كه از سال 2005 تا اوايل سال جاري ميلادي مدير چلسي بود، اكنون زمام امور ورزشي بندرنشينان را برعهده گرفته است.
وي در مدت اندك حضورش چند ستاره جوان، بخصوص از تيم سابق انگليسي بخدمت گرفته كه همين امر باعث شده برخي از كارشناسان، هامبورگ را نسخه آلماني چلسي بنامند.

آرنسن در اين مصاحبه به نكات جالبي نيز اشاره كرده كه مشروح آن به اين ترتيب است:

*آقاي آرنسن، 9 بازيكن مثل رودفان نيستلروي و زي‌روبرتو از تيم جدا شده‌اند. تا الان هم سه بازيكن جوان آينده‌دار جذب شده است. براي هامبورگ چه برنامه‌اي داريد؟
قصد انجام يك خانه‌تكاني اساسي را داريم، بازيكن مسن زيادي از جمع ما جدا شده‌اند. اكنون كار را با جوانان شروع مي‌كنيم كه استعداد زيادي دارند، تشنه عنوان هستد و با ميل براي هامبورگ بازي مي‌كنند. مي دانم اين كار ريسك است، ولي اطمينان دارم راه درست، همين است. دوست دارم بهترين بازيكنان را با پول كمي در اختيار گيرم.

*فلسفه كاري‌تان را به ما مي‌گوييد؟
دوست دارم فوتبالي جذاب، تكنيكي و تاكتيكي ببينم. همين‌طور تيمي كه تمام توانش را خرج مي‌كند. البته نه فقط در بازي، بلكه حتي در تمرينات هم همين‌گونه باشد. زندگي به‌عنوان بازيكن كوتاه است، پس بايد از همين دوره محدود لذت برد. اين كه بازيكن سخت‌كار كند و بعد متوجه شود بطور پيوسته پيشرفت مي‌كند، چنين چيزي براي من لذت‌بخش است.

*چه زماني هامبورگي‌ها بار ديگر برسر كسب مقام قهرماني خواهند جنگيد؟
اين سئوال را بايد زماني ديگر از من بپرسيد. هنوز با تيم به‌طور كامل آشنا نشده‌ام. بازيكنان مسن زيادي را از دست داديم. چهره‌هايي كه شخصيت‌هاي بزرگي بودند. اول از همه روحيه اين تيم بايد تكامل يابد.

*شما زياد پول نداريد. در تيم سابق‌تان يعني چلسي، وضعيت به گونه‌اي متفاوت بود. واقعا با حضور ميلياردري مثل رومن آبراموويج كاركردن چگونه بود؟
خيلي عالي و در عين حال خيلي هم ساده. او تنها كسي بود كه من پاسخگو بودم. وقتي در سال 2005 با او آشنا شدم، شناخت كمي از فوتبال داشت. ولي او انرژي زيادي را صرف كرد تا خودش را تغيير دهد. الان از فوتبال شناخت واقعي و كافي دارد. من هميشه امتحانش مي‌كردم كه تا چه اندازه عاقلانه پول خرج مي‌كند.

*چلسي در شرايط فعلي آندره وياس بواس را به عنوان سرمربي از اف.ث‌پورتو پرتغال گرفته و بابتش هم 15 ميليون يورو به تيم پرتغالي داد. نظرتان چيست؟
وقتي آبراموويچ چيزي را بخواهد، تمام توانش را براي گرفتنش مي‌گذارد. وقتي در سال 2005 مرا از تاتنهام به چلسي آورد، بابت انتقالم حتي 5 ميليون يورو به تاتنهامي‌ها پرداخت كرد. به اين شكل من حتي گران‌ترين مدير ورزشي فوتبال دنيا شدم.

*به جز بايرن مونيخ كه به‌خاطر مانوئل نوير از شالكه، 20 ميليون يورو پرداخت كرد، هيچ تيم دسته اولي بوندس‌ليگا خريد نجومي تا الان نداشته است. اين مساله را چگونه مي‌بينيد؟
ببينيد، خريدهاي سنگين در فلسفه فوتبال آلمان نيست. تيم‌هاي آلماني واقع‌نگر هستند. دنبال يك تجارت سالم هستند. از اين رو هيچ‌وقت اينجا مشكلات حاد مالي را شاهد نيستيد. در حالي‌كه در ايتاليا، انگليس و اسپانيا وضعيت به‌نحو ديگري است. چون در آنجا به وضوح دستمزد بيشتري وجود دارد. به عنوان مثال در ايتاليا به يك بازيكن 24 ساله مي‌گويند جوان. در حالي‌كه بازيكن جوان از نظر آلمان‌ها، اين است كه 20 سال سن داشته باشد. از اين رو بوندس‌ليگا در سال‌هاي اخير كارهاي خوبي انجام داده است. در شرايطي كه بحران اقتصادي جهاني روبه فزوني بوده،‌ با توجه به جوانان با استعداد، شرايط پرورش آن‌ها را فراهم كرده است. چيزي كه از آن، تيم ملي آلمان سود بسيار زيادي برده است.

 

اعضاء یوفا - ایتالیا

 

یوفا: سرمربي پيشين تيم ملي ايتاليا ورود سرمايه‌دارهاي مختلف به ليگ برتر انگليس را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش یوفا: به نقل از TG1 ،‌مارچلو ليپي كه پس از جام جهاني 2010 تاكنون هدايت هيچ تيمي را به عهده نگرفته، از ورود بي‌رويه پول‌هاي هنگفت و سرمايه‌گذاران كشورهاي مختلف به ليگ انگليس ابراز نگراني كرد.


ليپي در اين مورد گفت: از سه راه مي‌توان در فوتبال حضور داشت. نخست اينكه مانند رومن آبراموويچ و شيخ‌هاي عرب پول‌هاي خود را بي‌رويه و بدون هيچ دليلي خرج كنيد و براي بازيكنان كم‌كيفيت نيز پول‌هاي هنگفتي بپردازيد. راه دومي كه وجود دارد اين است كه مانند گروهي از سرمايه‌گذاران، وارد دنياي فوتبال شويد و در اين ورزش به دنبال به دست آوردن سودهاي كلان باشيد. راه سوم كاركردن با جوان‌ها و ساختن بازيكنان خوب است.

وي ادامه داد: من 2 راه اول را نمي پسندم. فوتبال ورزشي است كه در آن بايد به استعدادها توجه شود نه اينكه تاجراني وارد آن شوند و فقط به دنبال كسب درآمد از آن باشند. ليگ انگليس گرفتار اين موضوع شده است و تعداد زيادي از باشگاه‌هاي اين كشور به كساني واگذار شده كه چيز زيادي از فوتبال نمي‌دانند.

 

اعضاء یوفا - انگلستان

 

یوفا: مدير برنامه‌هاي گاس هيدينك گفت موكلش گزينه اول هدايت چلسي بوده است.

به گزارش یوفا: به نقل از گاردين، چهار روز پس از آنكه باشگاه چلسي با آندره وياس بواس، سرمربي جوان و 33 ساله پورتو به عنوان جانشين كارلو آنچلوتي، مربي عزل شده ايتاليايي قرارداد بست، سز فان‌نيوون‌‌هاوزن، مدير برنامه‌هاي سرمربي كنوني تيم ملي تركيه اظهار داشت: گاس گزينه اول رومن آبراموويچ، ‌مالك تيم لندني بود، ولي به سبب قرارداد با فدراسيون فوتبال تركيه نمي‌توانست به همكاري با آبي‌ها بپردازد.


اين مقام افزود: وقتي گاس با ترك‌ها قرارداد بست، متعهد شد تا پايان دوره كاري، به همكاري بپردازد. اين امر نشان از روحيه حرفه‌اي‌گري وي دارد.

وي افزود: حتي ماسيمو موراتي، رئيس اينترميلان ايتاليا نيز با وي تماس گرفت و خواهان همكاري با وي شد، ولي پاسخ وي هماني بود كه به چلسي داده شد.

اظهارات اين مدير برنامه در حالي عنوان شد كه در چند هفته‌اي كه از خاتمه فصل گذشته ليگ برتر يعني زماني كه حكم عزل آنچلوتي صادر شد تا روز چهارشنبه گذشته، اخبار زيادي مبني بر پيشنهاد‌هاي تيم استامفوردبريجي به مربي اسطوره‌اي سرزمين لاله‌‌ها انتشار يافت.

 

اعضاء یوفا - اسپانیا

 
یوفا: مهاجم سال‌هاي دور تيم ملي فوتبال اسپانيا به هواداران تيم جديدش گفت: براي خوشگذراني به مالاگا نيامده‌ام.

به گزارش یوفا: به نقل از خبرگزاري افه اسپانيا، خواكين 30 ساله با دريافت مبلغ 4 ميليون يورو در سال و با عقد قراردادي سه ساله راهي مالاگا شده است.

وي در اولين نشست خبري خود خطاب به هواداران مالاگا گفت: تيم شما تيم اول آندلوس است و بايد بار ديگر به آنچه كه لياقتش را دارد برسد. مردم منطقه مالاگا اين تيم را قسمتي از زندگي خود مي‌دانند و من براي درخشيدن در اين تيم آمده‌ام.

وي افزود: از مالك باشگاه (شيخ عبدالله آل ثاني) به خاطر توجه ويژه‌اش به بازيكنان متشكرم و اميدوارم همان بازيكني باشم كه او توصيف كرده است.
 

فوتبال جهان - اخبار

 

یوفا: مهاجم قديمي فوتبال آرژانتين گفت: تيم ملي كشورم با ليونل مسي قهرمان كوپا آمريكا خواهد شد.

به گزارش یوفا: به نقل از شبكه سي.وي.آر، خوان رامون ريكلمه اظهار داشت: به آينده تيم ملي در مسابقات كوپا آمريكا بسيار خوشبين هستم. فكر مي‌كنم اين تيم با وجود ليونل مسي با هيچ دشواري روبرو نخواهد شد و تاقهرماني پيش خواهد رفت.


گلزن 33 ساله كه در خدمت تيم بوكاجونيورز است،‌ افزود: حضور مسي در كنار ديگر ستارگان سبب خواهد شد كيفيت بالاي بازي تيم ملي تضمين شود. اميدوارم حالا كه او جشن تولدش را برگزار كرده و گام در 24 سالگي گذاشته، با توان روحي مضاعف، روند قهرماني تيم ملي را در پيكارهاي دشوار قهرماني قاره سرعت ببخشد.

پيكارهاي مذكور به ميزباني كشور آرژانتين از روز جمعه آينده با حضور 12 تيم در 3 گروه 4 تيمي انجام خواهد شد.

ريكلمه از 4 سال قبل تاكنون در خدمت بوكاجونيورز است. وي پيش‌تر در ويا‌رئال و بارسلونا اسپانيا بازي كرد.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید